De eerste stap is gezet, je weet nu voor welk soort website bezoeker je gaat. Maar met een website ben je er nog niet. Ik hoor je denken, wat dan nu weer? Heb je wel nagedacht over welke klanten je op je flitsende website wilt?
Iedereen is anders en heeft ook een ander surfgedrag op internet. De een scrolt er als een gek doorheen en beslist snel, sommige mensen blijven uren hangen en scrollen zich een ongeluk. Maar welke koper wil jij bij voorkeur benaderen? Kijk goed naar je product en welke uitstraling je wilt voor jouw doelgroep. Laat een doelgroeponderzoek doen als je het niet weet of als je twijfels hebt.
Via onderstaande voorbeelden zetten we je vast aan het denken.

De competitieve website bezoeker

Gaat als een razende door je website heen. De keuzes die deze bezoeker maakt zijn gebaseerd op jouw voordelen t.o.v jouw concurrent. Laat duidelijke foto’s zien waar neit teveel content vermeld staat. Hoe sneller hij de juiste informatie in zich op kan nemen hoe sneller hij voor jouw bedrijf zal kiezen. Neem dus tijd genoeg om juiste foto’s en filmpjes te zoeken of te maken, laat jouw voordelen nadrukkelijk naar voren komen. Ga niet klakkeloos alles op je website zetten want dan ben je deze bezoeker snel weer kwijt.
De heel spontane bezoeker
De snelle beslisser die kiest op basis van acties, nieuwe modellen en alle overige reclame uitingen. Lijstjes zetten we bovenin de website en deze zullen een opvallende kleur krijgen. Ze moeten opvallen want de spontane bezoeker kan heel spontaan ook weer verdwijnen.Geef je product de juiste feeling en je hebt ze voor je gewonnen.

De menselijke bezoeker

Deze bezoeker is erg bevattelijk voor een persoonlijke website. Moeders met baby’s, vader met zoon aan het voetballen, kinderen spelend en opa en oma hand in hand met kleinkinderen. Alle cliches zijn welkom voor deze bezoeker. Gebruik foto’s en filmpjes om je winkel te promoten die gezelligheid uitstralen, gelikte content hebben ze niks mee. Wees persoonlijk en plaats vooral foto’s van je medewerkers. Zullen ze blij mee zijn 😉

De denker

De moeilijke beslisser die je moet overtuigen op alle manieren denkbaar. Halve waarheden en niet onderbouwde conclusies moet je niet mee aan komen. Tabellen, cijfertjes en feiten zijn ze gek op. Ze zoeken naar bewijs dat jouw product of bedrijf de beste is en daar zullen ze alles voor doen. Ze lezen reviews als een encyclopedie en laten zich niet bedonderen.

Kijk eens kritisch

Je ziet het, niet alle mensen zijn hetzelfde als ze op internet rondneuzen. Kijk eens kritisch naar je eigen surf gedrag op internet, kun jij jezelf plaatsen bij een van de vier hierboven vermeld?  Maar heb jij enig idee welke bezoeker voor jouw bedrijf geschikt is? Er zijn verschillende manieren om dat te gaan testen, heb je wel een gehoord van een A-B test?
website bezoekers
Wil jij een mega goede website gemaakt voor jouw klanten? Druk op de rode knop hieronder en wij nemen contact met je op.