Na maanden knetterhard werken is het dan eindelijk zover, je opent je eerste winkel. Strak en moderne inrichting, de planken vol met koopwaar en goed personeel in dienst die er zin in hebben. Om promotie te maken voor je nieuwe winkel heb je vol optimisme geflyerd in de stad, heb je verschillende advertenties geplaatst in de krant en uiteraard die flitsende website laten maken. Door al dat werk en de investeringen verwacht je een hoop drukte die eerste dag. Was dat even een grote misrekening.

 

Waar blijven je klanten?

Je winkel is geopend maar na enkele uren heb je nog maar weinig klanten in de winkel gehad….oh nee, het zal toch niet gebeuren. Je begint je nu echt zorgen te maken. En terecht, want de eerste blauwe enveloppen liggen al in de brievenbus. Jawel, die rakkers zijn er altijd als eerste bij. Je ziet het een paar weken aan maar erg druk is het niet. Ondertussen gaan je kosten natuurlijk wel door. Met je handen in het haar besluit je de hulptroepen in te schakelen voordat je winkel uitgaat als een nachtkaars. Eeuwig zonde natuurlijk.

 

Welke website kies jij?

Als start-up is het vaak onbetaalbaar om een goede website te laten maken die jouw bedrijf ondersteunt en klanten kan aantrekken. Het is niet alleen het design maar ook alles wat er achter de website schuilgaat. Denk bijvoorbeeld aan teksten en overige content die jouw klanten moet overtuigen naar jouw winkel te komen. Ook is het belangrijk dat je goed je doelgroep in kaart hebt. Weet je niet hoe je dit aan moet pakken, laat het dan door een professioneel bedrijf doen, dit is de investering meer dan waard.

Een goed doordachte website laten maken is nog niet zo eenvoudig als je denkt. In de aankomende weken zullen we je helpen met een aantal cruciale vragen te beantwoorden. We gaan eerst eens kijken wat voor website er bij jouw winkel past. We zullen in het kort uitleggen welke soorten er zijn zodat jij alvast een keus kunt maken.
 

De merk website:

Op deze website is er niks te koop maar richt zich volledig op de beleving van een merk. De hele website is gebouwd en zo ingericht dat jij je kunt identificeren met wat het merk wil uitstralen. We nemen als voorbeeld Red Bull. Een merk wat energie wil uitstralen in combinatie met een sportieve levensstijl.

 
Extreme sporten welteverstaan, want Red Bull geeft je vleugels. Een merk en website volledig gericht op een jong publiek. Jongeren moeten zich kunnen identificeren met het product zodat ze zich kunnen identificeren met het merk. Red Bull geeft je het gevoel dat alles mogelijk is, mits je natuurlijk een paar blikjes naar binnen werkt. Dat je er hyper van kunt worden en dat er een overvloed aan suiker en andere stoffen inzitten die niet helemaal gezond zijn, dat vertellen ze je niet. Ondersteunt door veel video’s en relevante content zorgen ze ervoor dat je maar lang genoeg op de website blijft.
 

De webshop:

Wie denkt snel geld te verdienen aan een webshop komt vaak na een tijdje bedrogen uit. Het is niet een kwestie van wat artikelen op een website zetten, een kassa integreren en dan rijk worden. Een gedegen voorbereiding en marktonderzoek is pure noodzaak. Bepaal je doelgroep, bestudeer je concurrent. Hoe pakken zij het aan? Is er een product in jouw segment waarmee je je kunt onderscheiden van de massa. Een webshop heeft 24/ 7 onderhoud nodig en moet draaien als een goed geoliede machine. Nieuwe artikelen, duidelijke communicatie stromen en een overzichtelijke manier van shoppen.

 
Elke webshop heeft gedegen marketing nodig gericht op shop en zijn bezoekers. Je moet blijven ontwikkelen door kennis te vergaren. Heb jij enig idee hoeveel tijd dat kost? Optimalisatie van je webshop zoals foto’s en content. De website https://www.vantilburgonline.nl is een webshop die laat zien hoe het moet. Duidelijke en doeltreffende foto’s die meer zeggen dan 1.000 woorden, een duidelijk menu en pakkende content. Hier wil je kopen. Dit wil jij toch ook?

De communicatiesite:

Deze websites hebben vaak een eenrichtingsverkeer communicatie systeem. Als voorbeeld nemen we Shell. Deze website staat boordevol met informatie voor zowel zakelijk als de particulieren markt. Innovaties, laatste nieuwtjes en diensten worden breed uitgemeten om de consument maar zo vertrouwt mogelijk te maken met de producten van Shell. Veel doorverwijzingen naar verkooppunten van hun producten en diensten. Maar hoe hou je al deze informatie goed gescheiden van elkaar en overzichtelijk? Bezoekers willen snel kunnen navigeren door de website om zo het antwoord op hun vraag te kunnen vinden.

 

De nieuws websites:

Het woord zegt het al en dekt de lading “nieuws”. Deze categorie websites publiceren berichten, foto’s en video’s gericht op een bepaalde doelgroep. Alles op deze websites draait om gericht content posten om zoveel mogelijk mensen te overtuigen hun website te bezoeken. Uiteraard zijn deze websites commercieel en moet er geld verdient worden. Aangezien deze websites vaak een bepaalde doelgroep als bezoeker willen is het voor adverteerders aantrekkelijk om te adverteren. Je bereikt immers de juiste mensen. Affliate  marketing is een goed verdienmodel. In een artikel plaats je een linkje naar een webshop. Elke verkoop die daaruit volgt levert jou geld op. Dagelijks maken we gebruik van dit soort websites, bekijk de sites van nu.nl, ad,nl maar eens goed. Een overdaad aan advertenties, maar dankzij die advertenties kun jij gratis deze sites lezen.
 

De dienstverlenende site:

Deze websites van bedrijven zijn gericht op dienstverlening en klantenservice. Je vind er veel informatie en een klantenservice, vaak door middel van een chatfunctie. Vooral overheidsinstellingen en de ministeries. Goed voorbeeld is de belastingdienst website. Niet de leukste om te bezoeken maar helaas wel een noodzaak. De site staat vol informatie en downloads van formulieren. Door alle informatie is het erg moeilijk navigeren op de website. Leuker kunnen ze het niet maken, makkelijker ook niet. Dan doet ns.nl het heel anders. Overzichtelijk en strakke vormgeving zonder onnodige of een teveel aan informatie.

De leadsgeneratie website:

Op deze bedrijfswebsites draait het vaak maar om één ding, toekomstige klanten aansporen en verleiden om een interactie aan te gaan. De content moet zo verwerkt zijn dat bezoekers getriggerd worden om bijvoorbeeld een offerte aan te vragen, een terugbel verzoek indienen of een afspraak met je willen maken. Op basis van de informatie op je website moeten potentiële klanten vertrouwen krijgen dat ze bij jou aan het goede adres zijn. Door vertrouwen is een bezoeker eerder geneigd om zijn gegevens achter te laten.
Als je eenmaal de gegevens hebt is het makkelijker de toekomstige klant te benaderen door middel van emailmarketing, nieuwsbrieven of telefonisch. Doeltreffende websites die zo ingericht zijn om het jouw als consument makkelijk te maken.
 
 
Kun je geen keus maken, let us know. Wij maken een volledige analyse voor wat jij nodig hebt voor jouw bedrijf of winkel. Nieuwsgierig geworden naar wat wij kunnen doen voor jou. Mail of bel ons even en we laten het je weten.
website bouwen