social media

De juiste content op social media

Veel bedrijven starten met veel enthousiasme met social media. Of het nu twitter, Instagram of Facebook is, er is altijd wel een medewerker die het bij wil houden. De eerste weken zijn er niet zoveel problemen met het posten van berichten maar na verloop van tijd komt de klad erin of is de motivatie verdwenen. De reden is vaak dat het aantal likes of volgers achterblijft bij de verwachtingen, het lijkt zo simpel maar dat is het niet.

Wees geduldig

Over hoe je volgers kunt krijgen voor een van je social media kanalen zullen we in een ander blog aandacht aan besteden. Voor nu houden we het op de berichten die je wilt plaatsen. Veel bedrijven zien hun social media als een verkapte reclamezuil en daar gaat het vaak mis. Uiteraard mag je je waar aanbieden maar na verloop van tijd zul je volgers kwijtraken door gebrek aan creativiteit en originaliteit.

Twitter berichten

Om toch je social media kanalen afwisselend te houden en het zo eenvoudig mogelijk te houden kun je in een uur alles al klaarzetten voor een hele week. Hoeveel berichten je plaatst is helemaal aan jou. Er zijn wel enkele richtlijnen die je aan kunt houden:
Facebook: een post per dag
-Twitter: De meningen lopen nogal uiteen, van enkele tot wel 15 berichten per dag.
-Instagram: met een goed bericht en de juiste # kom je al een heel eind.

Enkele suggesties

Weet je niet meer wat te posten dan hebben wij een paar suggesties voor je die makkelijk te maken zijn en snel te plaatsen.
-Verjaardag van een collega
-Kijkje achter de schermen van je bedrijf
-Iets grappigs
-Speciale aanbieding
-Tips en tricks
-Nieuw product
Stel een nieuwe collega voor of besteed aandacht aan een vertrekkende collega of een jubileum
-Een nieuwsbericht uit jouw branch
-Beantwoord een vraag van een volger
-Wens je volgers een fijne feestdag. Kerst, Sinterklaas, Pasen, Dierendag.
Bovenstaande zijn enkele voorbeelden van  berichten die je snel kunt maken en veelal kunt inplannen. Probeer in elk geval je berichten gerelateerd te houden aan de branch waar je bedrijf actief in is.