Influencer Marketing

Wat is Influencer marketing?

Influencer marketing is momenteel helemaal in. Maar wat is het eigenlijk? Bij Influencer marketing zorg je ervoor dat iemand (de Influencer) met veel bereik/ een grote fanbase jouw merk promoot. Omdat Influencers vaak een groot bereik en een trouwe fanbase hebben, kunnen ze veel invloed uitoefenen op de kijkers. 

Het grote voordeel van influencer marketing is dat het om persoonlijk contact gaat. Vaste kijkers hebben meestal al een bepaalde bewondering voor de influencer, anders zouden ze geen vaste kijker zijn. Wanneer vaste kijkers nu een product te zien krijgen in een van die video’s, hebben ze al een positief beeld van het product, omdat de influencer het ook een goed product vindt. Het is nu meer alsof een vriend het aanbeveelt in plaats van een onbekende man.

Kies de juiste Influencers

Bij influencer marketing is het erg belangrijk dat je de goede influencer kiest. Wanneer je bijvoorbeeld een bepaald spel verkoopt, focus je dan op de influencers die soortgelijke spellen spelen. De kijkers zijn dan blijkbaar al geïnteresseerd in het soortgelijke spel waardoor de kans groter is dat ze jouw spel even proberen, zeker nu ze zien dat de influencer er erg veel lol in heeft.

Het is ook belangrijk om iemand te kiezen die ook daadwerkelijk van je product/ dienst houdt. Zeker fans kennen degene goed en zullen het merken wanneer een gesponsorde video niet gemeend is. 

Instagram

Meest invloedrijke Social Media Influencer

Dit jaar is Kylie Jenner als de meest invloedrijke Social Media Influencer uitgeroepen. Ze heeft op Instagram niet de meeste volgers (114 miljoen), maar bereikt daarmee wel het meeste engagement. De waarde van één post van haar wordt geschat op 1 miljoen dollar. 

3 tips voor meer succes met influencer marketing

Tip 1. Kijk niet alleen naar het bereik 

Des te meer volgers, des te meer rendement gaat hier niet in op. Het is natuurlijk belangrijk hoeveel bereik iemand kan bereiken, maar wat nog belangrijker is, is hoe betrokken de kijkers zijn. 

Tip 2. Laat de influencer het werk doen 

Een influencer kent zijn kijkers immers het best. Hij of zij weet wat de kijkers willen zien en kan daar zo op inspelen. Laat de influencer dus zoveel mogelijk zelf doen. Vooral minder bekende influencers zullen er in het algemeen alles aan doen de boodschap zo goed mogelijk over te brengen.

Tip 3. Selecteer alleen de beste 

Zorg ervoor dat je een bepaalde groep influencers uitkiest. Elke influencer heeft een andere prijs en degene met een kleiner bereik nemen soms al genoegen met een gratis artikel. Ga dus zeker niet alleen voor de gene met een groot bereik. Kleinere influencers hebben vaak nog een trouwere fanbase ook.

Meer blogs zoals dit? Houd dan onze blogpagina in de gaten. Er worden dagelijks nieuwe blog op geplaatst. Benieuwd naar onze diensten? Neem dan vooral contact met ons op.