De meest gebruikte tekens, en zeker op de social media, zijn de # (hashtags) en de @ (at). Maar wanneer gebruik je de # en hoevaak en waarom?

# hashtags

# Wordt gebruikt om berichten van een bepaald onderwerp te categoriseren. Zoek je een bepaald onderwerp op de social dan zet je hashtags voor het zoekwoord, zoiets als #megamarketeers.

Ook op de social media gelden er regels en dat geldt zeker voor de hashtagsdie te pas en te onpas in berichten gepropt word. Als je je aan onderstaande regels houd dan kan er weinig mis gaan.

  • Wees zuinig met de hashtags in je berichten. Op Twitter is er een ongeschreven regel dat vijf hashtag woorden toch wel het maximum is. Al zijn er nu 280 tekens die je in een tweet kunt gebruiken teveel # wordt als irritant beschouwd door lezers van je berichten.
  • Vergeet niet enkele # woorden in je twitter bio te zetten.
  • De hashtags lijkt op Instagram wel een internationale sport. Hoeveel #woorden kun je in een bericht stoppen en creatief ben je ermee. Woorden die totaal niets met het oorspronkelijke bericht te maken hebben leveren wel bakken met likes op en veel nieuwe volgers. En dat laatste is waar het om gaat bij Instagram. 
  • Het gebruik van #-woorden op LinkedIn is sinds vorig jaar mogelijk. Dit vergemakkelijkt je zoekfuncties maar levert verder geen punten op. Aangezien LinkedIn een 
  • Maak # zoekwoorden niet te lang en zorg er voor dat ze een relatie hebben met je bericht, #kippenhok heeft niets met jouw vakantiefoto te maken die je post vanuit de Bahamas.
  • Check voor je publiceert altijd even of aan een populair onderwerp al een bepaald #-woord is gekoppeld. Instagram geeft duidelijk aan hoe vaak een # woord is gebruikt. 

#megamarketeers

Op internet zijn er verschillende sites die aangeven welke hashtags populair zijn onder bepaalde thema’s. Dit scheelt je heel veel tijd en typ werk.

Hashtags