Twitter blijft een zorgenkindje in de social media marketing wereld, het is bijna een ondergang. Het netwerk groeit nauwelijks en bedrijven worden door gebruikers vaak geblokkeerd omdat de advertenties als spam worden gezien. Vaak storend zijn in hun twitter tijdlijn. Bedrijven die het netwerk nog wel gebruiken en daar erg succesvol in zijn maken gebruik van waardevolle en creatieve content in plaats van ongegeneerd reclame boodschappen de wereld inslingeren. Niks mis mee natuurlijk maar twitter gebruikers zitten daar niet op te wachten. 

Creatief of het einde van de ondergang Twitter

Zo nu en dan een reclame uiting kan geen kwaad want een bedrijf moet nu eenmaal een product verkopen. Waardevoller voor een bedrijf is branding. De kunst op Twitter is dus zonder reclame boodschap uitdragen wat je wilt laten weten aan je followers. Een van de mooiste twitter accounts is die van Heineken Nederland ( https://twitter.com/Heineken_NL ) Met mooie filmpjes, humoristische insteken weten ze altijd wel de aandacht te krijgen. Het aantal followers van iets over de 17 duizend valt dan weer wat tegen. Maar bekijk hun Facebook eens, ruim 24 miljoen likes, dus wat zou je je druk maken om 17.000 followers op Twitter. Heineken op Twitter is dus al aan ondergang onderhevig.
Een ander twitteraccount om te volgen is die van het bekende warenhuis voor iedereen de Hemahttps://twitter.com/HEMA Met inhakers op de actualiteit en mooie afbeeldingen weten ze naadloos in te haken op wat op dat moment leeft. Bijna 60 duizend followers zijn er genoeg om zuinig op te zijn maar de marketing afdeling laat het account doodbloeden door niet regelmatig een bericht te maken, zonde. Maar ja, check hun Facebook met 728.000 likes.
Ook bol.com heeft Twitter verlaten, met bijna 60 duizend followers zou je zeggen genoeg om twitter te laten bestaan, maar de ondergang voor bedrijven is ingezet.? Nou nee dus, waarom zou je twitter behouden als er op hun Facebook account al een 860.000 fans zitten ( https://www.facebook.com/bolpuntcom/ ). Daar posten ze geregeld scherpe berichten en weet de webcare afdeling lekker brutaal in te haken op reacties van bezoekers.

ondergang

Niet meer de moeite

Je mag eigenlijk wel de conclusie trekken dat Twitter de strijd verloren heeft van Facebook en het ziet er niet naar uit dat Twitter binnen afzienbare tijd hard terug gaat slaan. Toch kan Twitter bij de kleine ondernemers nog wel op steun rekenen. Snel een berichtje posten is geen probleem maar de content en regelmatig een tweet versturen is nog een hele kunst.
Probeer eens Tweetdeck, eenvoudig tweets voorbereiden en inplannen, neem rustig een uur de tijd en ga er rustig voor zitten. Of bel ons 😉